×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش مشهدفرهنگ، در این دوره کتابهای “فقه استدلالی دیات” اثر سید عبدالهادی مرتضوی در موضوع دین، “تمدن نوین اسلامی” نوشته روح الله سعیدی فاضل در موضوع علوم سیاسی، “رباعیات مولانا” اثر علی برادران راد در موضوع ادبیات، “خاتون و قوماندان” اثر مریم قربان زاده در موضوع ادبیات پایداری، “یادش بخیر” از علی میری در موضوع فرهنگ و هنر و هویت ایرانی به عنوان کتاب‌های برگزیده سال معرفی شدند.

بنا بر این گزارش از فاطمه ایران منش مدیر مسوول انتشارات نوید فتح برای چاپ کتاب “رسانه؛ شمشیر دولبه” به عنوان ناشر برگزیده و از سعید محسن زاده کاشانی مدیرمسوول انتشارات ستاره‌ها به خاطر چاپ مجموعه کتابهای دفاع مقدس در سال‌های ۹۸ و ۹۹ در موضوع ادبیات پایداری تجلیل و قدردانی شد.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این مراسم گفت:در این دوره از انتخاب کتاب سال خراسان رضوی هزار و ۹۵۷ عنوان کتاب چاپ اول مربوط به ۶ ماهه دوم سال ۱۳۹۸ و سال ۱۳۹۹ به دبیرخانه رسید.

افشین تحفه‌گر افزود: پس از داوری طی چند مرحله ۵۶ عنوان کتاب در موضوعات ادبیات، روانشناسی، علوم تربیتی، ادبیات پایداری، علوم اجتماعی و سیاسی، دین، هنر، فرهنگ و هویت ایرانی توسط هیات داوران انتخاب شد که در نهایت پنج عنوان کتاب و ۲ ناشر برگزیده شدند.

وی ادامه داد: امسال شاهد افزایش صدور پروانه برای ناشران و چاپ کتاب در خراسان رضوی بودیم به گونه ای که در فصل زمستان امسال خراسان رضوی بعد از استان تهران شاهد بیشترین فروش کتاب از نظر مبلغ و تعداد نسخ بود.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در سال ۹۹ خراسان رضوی بیش از ۱۹ میلیارد و ۶۱۹ میلیون ریال صادرات کتاب و محصولات چاپی فرهنگی به کشورهای پاکستان، افغانستان، عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس داشته است که این صادرات باعث انتقال فرهنگ ایرانی – اسلامی می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: انتخابات ۱۴۰۰ باید انتخاباتی فرهنگی باشد و سهم شهر مشهد به عنوان یک خط جریان ساز فرهنگی برگرفته از مطالبات فرهنگی مردمی باشد.

جعفر مروارید افزود: نباید چالش مسائل سیاسی و اجتماعی باعث فراموشی نقش فرهنگ در انتخابات ۱۴۰۰ شود.

وی با اشاره به نقش کتاب به عنوان یک نهاد اجتماعی ادامه داد: در گذشته کتاب بیشتر به عنوان انتقال دانش و تجارب به کار برده می‌شد ولی اکنون در دورانی به سر می‌بریم که با حفظ وظیفه گذشته خود، نقش دیگری به عنوان یک نهاد اجتماعی در تثبیت هویت فکری جوانان ایفا می‌کند.

برچسب ها : ,