×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 8 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش مشهدفرهنگ، محسن داوری روز یکشنبه در حاشیه پنجمین جلسه قرارگاه عملیاتی خدمات سفر این شهرستان در گفتگو با خبرنگاران افزود: در قالب اقامت‌های رسمی حدود ۷۰۰ خانه مسافر، ۲۵۰ هتل، ۳۰۳ هتل آپارتمان و ۳۸۵ مهمانپذیر مشهد تدارک دیده شده است.
وی بیان کرد: از جمله ظرفیتهای اضطراری اقامت در مشهد می‌توان به حدود یک هزار و  ۳۰۰ مدرسه مشهد با ظرفتی ۸۵ هزار نفر شب اقامت و ۲ رواق حرم مطهر رضوی با مجموع هزار نفر شب اقامت برای استفاده از زائران اشاره کرد.

فرماندار مشهد تاریخ اوج حضور و اسکان زائران در این کلانشهر را ۲۸ اسفند تا سوم فروردین ماه اعلام کرد و گفت: بدین منظور در تاریخ ۲۴ اسفند ماه  با برگزاری رزمایشی در کمپ غدیر علاوه بر نمایش واقعی ظرفیتهای ایجاد شده در ۱۱ کمیته قرارگاه خدمات سفر نوروزی، نقص‌های احتمالی را شناسایی و برطرف کنیم.
داوری همچنین به لزوم همراهی پزشکان در ایام نوروز در مشهد تاکید کرد و گفت: با توجه به جمعیت بالای زائر و مجاور در کلانشهر مشهد، لازم است علاوه بر درمانگاهها و بیمارستانها ، مطب های خصوصی پزشکان متخصص نیز با شیفت بندی به مردم خدمت رسانی نمایند که طبق مصوبات استانی، دانشگاه علوم پزشکی برای این خدمات تعهد داده است.

داوری بر تسهیل ترددهای شهری بویژه در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی برای زائران تاکید کرد و گفت: موکب‌ها و هیات‌های مذهبی در اجرای برنامه‌های جشن نیمه شعبان خود باید به گونه‌ای رفتار کنند که هیج مشکلی برای ترددهای خودرویی و زائران پیاده  ایجاد نشود و پلیس راهور نیز شرایط را به خوبی مدیریت نماید.

فرماندار مشهد گفت: تامین کالای اساسی شهرستان باید کافی باشد تا شوکی به بازار وارد نشود و از طرف دیگر برای اقدامات بهداشتی نیز تمهیدات لازم اتخاذ شود.

دبیر قرارگاه خدمات سفر شهرستان مشهد نیز گفت: خودروی رانندگانی که واکسن کرونا نزده باشند از طریق دوربین‌های هوشمند ثبت تخلف جاده‌ای شناسایی شده و به ازای هر ۲۴ ساعت ،۱۰ میلیون ریال جریمه می‌شوند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.