×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 8 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش مشهدفرهنگ، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره ملی فانوس که در تالار شهر مشهد برگزار شد، خاطرنشان کرد: ۵۰۵ اثر از میان ۵ هزار اثر ارسالی به جشنواره ملی فانوس برگزیده شدند.

وی با اشاره به برگزاری دوره پنجم جشنواره ملی فانوس در مشهد بیان کرد: مردم خراسان رضوی و بویژه مشهد پا به پای انقلاب اسلامی بوده و شهدای والامقامی را تقدیم ایران اسلامی کردند. یگان های خراسان رضوی در جنگ بهترین یگان‌ها بودند.

سردار کارگر با بیان اینکه ما باید به دنبال هنر اسلامی و انقلابی باشیم، تاکید کرد: از لحاظ تکنیک و محتوا باید در منتهای قدرت باشیم و هنر امروز ایران باید هنر مقاومت در مقابل هر تصمیم و سازش باشد.

شرط اصلی هنر انقلاب آگاهی، شجاعت و زمان شناسی در برابر تهاجم استکبار جهانی است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شرط اصلی هنر انقلاب را آگاهی، شجاعت و زمان شناسی در برابر تهاجم استکبار جهانی برشمرد و افزود: هنر اسلامی نشأت گرفته از اندیشه های اسلامی است.

وی با بیان اینکه هنر یک ابزار قوی برای نشان دادن ارزش‌های دفاع مقدس است که ما باید از این ابزار نهایت استفاده را بکنیم، ادامه داد: عظمت دفاع مقدس، عظمت مقاومت و عظمت شهید سلیمانی را باید با هنر فاخر نشان دهیم و این محقق نمی شود مگر اینکه در این را مجاهدت کنیم.

سردار کارگر بر نشان دادن راه شهدا توسط هنرمندان تاکید کرد و گفت: قدرت امروز جمهوری اسلامی از شهدا است حالا این قدرت را هنرمندان باید نشان دهند و این مهم محقق نمی‌شود مگر اینکه هنرمند خودش به این موضوع اعتقاد داشته باشد.

وی تصریح کرد: اگر اکنون قدرت ابتکار داریم از دفاع مقدس است کشوری که سیم خاردار وارد می‌کرد امروز همه کشورها جمع شدند تا جلوی پیشرفت آن رابگیرند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.