×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 8 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش مشهدفرهنگ، افشین تحفه گر معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در بخش مجموعه داستان کوتاه،  کتاب آماده ی ترور باش اثر علی براتی کجوان و در بخش مستند نگاری کتاب ابوباران اثر زهراسادات ثابتی  و کتاب بابارجب اثر نسرین رجب پور از خراسان رضوی معرفی شدند.

وی ادامه داد: در بخش نگاه ویژه با عنوان نگاهی دیگر نیز کتاب «سبز-آبی» اثر سعید تشکری باغدار معرفی گردید.
همچنین در بخش نقد ادبی، کتاب «آلبر کامو در ایران» به قلم محمدرضا فارسیان و فاطمه قادری از انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد به انتخاب هیات داوران معرفی شد.
تحفه گر ضمن تبریک به این نویسندگان فعال و توانمند ، افزود امروز بسیار مایه خشنودی است که جایزه ادبی جلال، به همه جریانهای فکری و فرهنگی که در فضای ادبیات کشور تنفس میکنند، توجه کرده است.وی در پایان ابراز امیدواری کرد که رهآوردهای ارزشمند این حرکت جریانساز، در مسیر توسعه فرهنگ  و گسترش اندیشه های انسانی پربارتر شود.
در این دوره از جایزه ۱۵۷۹ اثر به دبیرخانه رسید؛ آثاری که سال ۱۳۹۹ منتشر شده بودند. بخش رمان و داستان بلند با ۹۰۹ پرشرکت کننده‌ترین بخش جایزه بود. ۲۶۰ اثر نیز در بخش داستان کوتاه شرکت کرده بودند و در بخش‌های مستندنگاری و نقد ادبی نیز به ترتیب ۳۶۱ و ۴۹ اثر شرکت کرده بودند که در نهایت ۱۹ اثر به عنوان برگزیدگان نهایی بخش‌های اصلی انتخاب شدند.
شایان ذکر است آیین اختتامیه چهاردهمین دوره جایزه جلال روز ۱۲ بهمن در تالار وحدت برگزار می‌شود.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.