×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 8 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش مشهد فرهنگ، حجت الاسلام احمد مروی در جمع فرماندهان سپاه استان افزود: نام‌گذاری ولادت امام حسین(ع) بنام روز پاسدار، توسط امام راحل یکی از هدایت و الهامات الهی بود، چراکه سپاه با مکتب امام حسین(ع) پیوندی ناگسستنی دارد.

وی بیان کرد: امام راحل و رهبر معظم انقلاب به عنایت الهی و با نور خدا در حوادث گوناگون، کشور را به‌سوی موفقیت، عزت و سربلندی هدایت کرده‌اند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: حوادث سهمگینی که در طول ۴۳ سال پس از انقلاب برای نظام مقدس اسلامی رقم خورد، هرکدام به‌تنهایی برای از بین بردن و نابودی هر کشور و انقلابی کافی بوده است، نمونه آن انقلاب مصر که با یک حادثه در مدت‌زمان بسیار کوتاهی از بین رفت.

وی با بیان اینکه پاسداران باید بکوشند تا از ویژگی‌های امام حسین(ع) بهره‌مند شوند، افزود: یاران اباعبدالله(ع) به اقتضاء خود از فضیلت‌های اخلاقی و کمالات بشری بهره‌مند بودند، اما اوج این کمالات و فضایل به نحو اتم و اکمل در حضرت امام حسین(ع) تجلی داشت، عاشورا زمینه ظهور و بروز یکی از این فضیلت‌های اباعبدالله(ع) که شجاعت و دفاع از اسلام تا پای شهادت بود، را فراهم کرد.

حجت‌الاسلام‌ مروی گفت: اگر اصحاب امام حسین(ع) زمینه‌ خودسازی را با ایمان، تقوا، عبادت، پرهیزکاری و کسب فضایل اخلاقی از قبل در خود ایجاد نکرده بودند، نمی‌توانستند در روز عاشورا در کنار امام حسین(ع) قرار بگیرند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که «پاسداری، یک فرهنگ عزت و افتخار است، گفت: پاسداری جنبه‌های گوناگون دارد که یکی از آن‌ها مبارزه و حضور در میدان نبرد حق علیه باطل است. هرلحظه عمر پاسدار انقلاب اسلامی باید جلوه پاسداری از اخلاق، معنویت، کسب فضایل، زدودن رذایل و مبارزه با نفسانیات باشد.

حجت‌الاسلام‌ مروی در ادامه به تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین اشاره کرد و افزود: طی یک سال اخیر رهبری معظم بارها نسبت به این موضوع تأکید داشته‌اند. بیانات رهبر معظم انقلاب بر اساس مطالعات و شناخت دقیق ایشان از شرایط کشور است.

وی ادامه داد: اگر رهبر معظم انقلاب، لزوم «جهاد تبیین» را در برابر جنگ رسانه‌ای دشمن علیه حقایق انقلاب اسلامی بیان می‌کنند، به معنای آن است که بسیاری از حقایق و دستاوردهای انقلاب تبیین‌ نشده‌اند و یا به‌خوبی این کار انجام نشده ‌است و رهبری معظم خطری از این جهت احساس کرده‌اند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.