×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش مشهد فرهنگ ، قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما در امور فرهنگی در این مراسم با عنوان “بشارت فتح ” گفت: مکتب حاج نادر در ادامه مکتب حاج قاسم سلیمانی و شهید آوینی است.

وحید جلیلی افزود: مرحوم نادر طالب زاده در سال‌های فعالیت خود، تلاش‌های زیادی برای به چالش کشاندن جریان غرب زدگی در کشور انجام داد.

حاج نادر شخصیتی مقاوم، دارای شوق انقلابی و فرصت محور

وی گفت: تقوا و استقامت از ویژگی‌های بارز شخصیت او بود ؛ وی با این که از همه امکانات بدون هیچ کمبود و با بهترین تحصیلات در زندگی برخوردار بود، اما خلأ معنوی غرب باعث شد به سمت انقلاب و ولایت گرایش پیدا کند ودر این راه قرار پیدا کرد و  ثابت قدم ماند.

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: مرحوم طالب‌زاده در راهبرد فرهنگی نگاه متفاوتی داشت و در عین حال این تهدید‌ها را به طور عمیق می‌شناخت، به جد انسان فرصت محوری بود و دغدغه شکوفایی فرصت‌های جوانان را داشت.

جلیلی افزود: استقامت و مجاهدت های مرحوم طالب زاده، او را از دیگران  متمایز می‌کرد؛ او تا لحظات پایانی عمرش روی تخت بیمارستان همچون تعبیر جبل راسخ بود.

وی گفت: مرحوم طالب زاده به شکوفایی انقلاب کمک می‌کرد و حجت بزرگ ما در برابر ریزش‌ها به شمار می‌رفت.

راه طالب زاده نباید با هجرت او فراموش شود.

تحلیلگر سیاسی و عضو هیات علمی دانشگاه مطالعات جهان دانشگاه تهران هم در این مراسم گفت: مرحوم نادر طالب زاده،بزرگداشت مرحوم طالب زاده در مشهدپژوهشگری هنرمند بود و راهش نباید با هجرت او فراموش شود و مسئولین فرهنگی باید بیاندیشند که چطور راهش ادامه پیدا کند.

فواد ایزدی افزود: عقبه اسلامی و عرفانی حاج نادر مقدمه توفیقات او بود، علاوه بر آن، برای منحصر به فرد بودنش به غیر از ابعاد رسانه‌ای و مستندسازی، شاخصه او تعهد و تخصص و در عین حال نگاه بین المللی بود و نگاه پژوهش محورش در همه فعالیت هایش نمود داشت.

اسکات بنت؛ عضو سابق سازمان سیای آمریکا هم در ارتباط زنده ویدئویی با این مراسم با تقدیم ارادتش به مرحوم نادر طالب زاده گفت: طالب زاده کسی بود که توان جمع کردن انسان‌ها را داشت و معتقدم آزادی بیان واقعی در ایــران و برنامه‌های نادر وجود دارد.

همسر مرحوم نادر طالب زاده نیز در این مراسم گفت:نادر طالب زاده فقط یک مرد استثنایی نبود، مردی معنوی و ذو ابعاد بود.

زینب مهنا افزود: نادر در فهرست ترور تروریست‌ها بود، چون دشمنان، به خصوص دولت آمریکا را به شدت عصبانی کرده بود.

وی گفت: او یک انسان واقعی بود؛ امیدوارم جوانان از راه و روش زندگی او یاد بگیرند و راهش متوقف نشود.

مجتبی مختاری مدیرعامل مؤسسه جوانان بنیاد کرامت رضوی هم در بخشی از این مراسم گفت: حاج نادر طالب زاده در راستای افق توحیدی حرکت می‌کرد و عمیقاً به آن باور داشت. او فضای تمدنی غرب و سپس فضای تمدنی انقلاب اسلامی دیروز و فضای پیش روی انقلاب ما را دیده بود و می‌دانست قرار است به کجا حرکت کند.

همایش بشارت فتح یادبود مرحوم نادر طالب زاده سردار مجاهد جبهه فرهنگی انقلاب، کارگردان، مستندساز، مجری و تهیه کننده تلویزیون عصر دیروز در مجتمع دانشجویی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد.
سهیل اسعد از کارشناسان روابط بین الملل  و جمعی از اهالی فرهنگ از شرکت کنندگان اینبزرگداشت مرحوم طالب زاده در مشهد مراسم بودند.

 

بیشتر بدانیم: 

نادر طالب‌زاده، عصر ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ به علت عوارض ناشی از عارضه قلبی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان درگذشت.

رهبر معظم انقلاب در پیامی در گذشت این هنرمند انقلابی را تسلیت گفتند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.