×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش مشهدفرهنگ،《رسول کاهانی》امروز چهارشنبه در نشست خبری کارگردانان فیلم کوتاه ساز مشهدی با موضوع اکران ۵ فیلم کوتاه با اشاره به اکراه ۵ فیلم کوتاه در سینما هویزه مشهد؛ گفت: هر یک از این فیلم ها با هزینه شخصی کارگردان ساخته شده است که عمدتا بازگشت سرمایه ندارد.

کارگردان مشهدی گفت: فیلم کوتاه «راه» سه زمان روایی حال، گذشته و آینده را دارد و این روایت کردن سه زمان برای فیلم کوتاه موجب پیچیدگی و سختی اجرا می شود. در واقع در این فیلم یک فضای ذهنی و عینی در هم تنیده می شود. زمان این فیلم ۱۳ دقیقه است و ۸۰ درصد این فیلم داخل ماشین در جاده فیلمبرداری شده است و از این جهت کار را برای ما سخت می کرد.

وی با بیان اینکه تمامی فیلم ها اجتماعی هستند؛ تصریح کرد: فیلم کوتاه « شب به روز نمی نشیند» به موضوع سالمندان، فیلم «نه» به موضوع اعتقاد برخی به عدد خاص، فیلم «روح خانه» به موضوع پدر و مادر و تاثیر نبود آنها اشاره دارد.

کاهانی بیان کرد: به دلیل اینکه جشنواه فیلم کوتاه جوایز آن بسیار اندک است و اکثرا اثری حائر رتبه می شود که ارتباطات و لینک داشته است از همین روی هیچ کدام از این فیلم ها در جشنواره داخلی شرکت نمی کنند.

وی با بیان اینکه در تهران کارگردان برای ساخت فیلم ابزار فراوانی دارد و قیمت ها برای ساخت فیلم مناسب است؛ گفت: اما در مشهد علاوه بر اینکه ابزار مناسب نیست و قیمت ها بالا است حمایتی نیز از طرف دستگاههای متولی صورت نمی گیرد از اینرو اکثر هنرمندان ما به تهران مهاجرت می کنند.

کارگردان فیلم کوتاه «راه» بیان کرد: فیلم کوتاه یا به سفارش جایی ساخته می شود و یا برای حضور در جشنواره، ولی عمدتا فیلم کوتاه بازگشت سرمایه ندارد مگر در جشنواره فیلم کوتاه خارجی حائز رتبه شود و این مختص فیلم کوتاه نیست حتی در فیلم سینمایی ریسک وجود دارد و شاید بازگشت سرمایه نداشته باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.