×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش مشهد فردا، محبوبه بزم آرا، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی و دبیر جشنواره بین المللی نقاشی دست های پاگ نجات بخش زندگی اظهار کرد: اواخر سال گذشته در اسفند ماه که با شیوع کرونا مواجه شدیم، تصمیم گرفتیم فعالیت خاص برای کودکان در این حوزه داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه نقاشی یکی از علاقه مندی بچه هاست و می تواند شادی، امید و عشق را به دنیای بچه ها ارزانی کند، فکر کردیم با استفاده از ابزار نقاشی و با توجه به موضوعات روز و چالش هایی که با آن مواجه هستیم، یک فراخوان برای کودکان و نوجوان ها داشته باشیم.

بزم آرا تصریح کرد: چون شست و شوی دست ها در زمینه پیشگیری از بیماری مهم است، موضوع دست های پاک انتخاب شد که در حاشیه این موضوع خانواده و دست های حمایتگر کودکان که کادر درمان و پزشکان و پرستاران هستند، مورد توجه قرار گرفت.

دبیر جشنواره بین المللی نقاشی دست های پاک نجات بخش زندگی با اشاره به ارسال۹۰۰۰ اثر ، عنوان کرد:قالب آثار نشان دهنده، نگاه خلاقانه و متفاوت بچه ها نسبت به دنیای اطرافشان، خصوصا به بیماری کروناست. آثاری که ملاحظه کردیم، بیانگر ایده های ناب بچه هاست که با دنیای بزرگ تر ها متفاوت است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی گفت: به خاطر اهمیت بحث مهارت آموزی و مساله پیشگیری از بیماری، از دو داور پزشک کمک گرفتیم. سایر داورها از همکاران متخصص ما در کانون هستند که همه دارای تجربه های خوب در حوزه نقاشی کودک و نوجوان هستند.

بزم آرا با اشاره به اینکه برگزاری چنین جشنواره هایی تاثیر بسیاری در رشد کودکان و نوجوانان دارد، گفت: یکی از اهداف کانون که روی آن بسیار تاکید داریم، بحث آموزش و مهارت افزایی به کودکان و نوجوانان است. اما روش ما با توجه به روحیات بچه ها استفاده از ابزارهای غیر مستقیم، چون ادبیات، هنر است و محور تمام فعالیت های کانون بحث کتاب خوانی است.

دبیر جشنواره بین المللی دست های پاک نجات بخش زندگی افزود: در این جشنواره اهمیت شست و شوی دست ها را برای آن ها یادآوری کردیم. هیجانات خاصی برای بچه ها در این بازه رمانی ایجاد شده و منتظر اعلام نتایج و انشار آثار هستند که این موارد، اتفاقا خوب برای دنیای بجه هاست.

وی در انتها یادآور شد: یکی از اصلی ترین حقوق کودک سلامت است و تمام تلاش کانون این است که در این شرایط بیشتر به کودکان اهمیت داده شود و این هدف با هم افرایی سایر نهادها امکان پذیر است.

در حاشیه مراسم اختتامیه پیام معاون فرهنگی کانون کشور به صورت ویدئویی پخش شد و خانم طهماسبی مدیر کل دفتر امور بانوان خراسان رضوی و آقای زره ساز، مدیر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خراسان رضوی صحبت نمدند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.