×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سلسله نشست های مُشار جلساتی است که در یکی دوسال گذشته به همت عده ای از نخبگان و متخصصان حوزه مدیریت شهری فعال گردیده است که به صورت مرتب شاهد حضور صاحب نظران و فعالان مدیریت شهری در این نشست ها هستیم .

پایگاه خبری مشهد فرهنگ باتوجه به رسالت خود که همانا اطلاع رسانی درحوزه مدیریت می باشد بران شده است که خلاصه این جلسات را که از طریق روابط عمومی مجموعه دراختیار قرار می گیرد در این رسانه منعکس نماید .

این پایگاه خبری امادگی دارد نظرات سایر متخصصان ومدیران شهری را نیز که صرفا جنبه تخصصی داشته و انتقاد سازنده را نیز در پی دارد براساس نظر شورای سردبیری خود منعکس نمایند .
آقای مفیدی سوابق استانداری خراسان رضوی و مازندران، رئیس و عضو شورای اسلامی شهر مشهد را در کارنامه مدیریتی خود دارد . خلاصه مطالب ارائه شده در جلسه را می خوانیم :

🔹️ تامین درآمدهای پاک و پایدار یکی از مهم ترین مسائل و چالش های مدیریت شهری است.
🔸️ تعیین منابع پایدار برای اداره شهرها را باید مجلس شورای شورای اسلامی قانون گذاری کند.
🔹️ آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی نه در تهران و نه در سایر شهرها با پل سازی و اتوبان کشی حل نشده است.
🔸️ کمیسیون ماده صد خودش یک معضل شده است.
🔸️مهم ترین مساله اکثر شهرها شهرفروشی و تراکم است.
🔸️ترافیک، فاصله طبقاتی، معضلات اجتماعی، مسکن مهم ترین مسائل پیش روی شهر مشهد است.
🔸️شهرفروشی و درآمدهای ناپایدار بزرگترین آسیب جدی برای توسعه شهر است.البته برای جایگزین آن می توان برای مالیات بر ارزش افزوده ، مالیات بر خودروهای گران قیمت ، مالیات یا عوارض مشاغل و … برنامه ریزی کرد، اما نه مجلس و نه وزارت کشور عزمی برای تعویض اختیارات به شوراهای شهر ندارند.
🔹️این که شهرداری بر مبنای وام و بدهکار کردن شهردار بعدی به فکر توسعه شهر باشد نه اقتصادی است و نه عقلانی. اگر چنین چیزی اپیدمی شود، سنگ روی سنگ بند نمی شود.
🔸️ اکثر هتل های اطراف حرم یا دولتی است یا در اختیار بنگاه های اقتصادی و نهادها و تجاری سازی اطراف حرم برمبنای تراز صفر در اولین طرح پایه گذاری شد.
🔹️🔸️توقف طرح کمربند جنوبی مشهد کارشناسی نیست. این کمربند متصل به کمربند شمالی است. اشکالات محیط زیستی آن قابل حل است. نگرانی ها را باید با تصویب قانون برطرف کنیم. این کمربند برای مشهد لازم است و ارتباطی به ساخت و ساز و خلاف های کوههای جنوبی مشهد ندارد. اگر نگرانی های برای ساخت و ساز در اطراف کمربند هست باید با قانون برطرف شود

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.