×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش مشهدفرهنگ به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی خراسان رضوی ابوالفضل مکرمی‌فر اظهار کرد: طرح ساماندهی محور تاریخی فرهنگی ارگ مشهد با همکاری سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد و این اداره کل تهیه شده و اجرا می‌شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی افزود: هدف از اجرای این طرح، احیای این محور تاریخی و هویتی به عنوان مسیری برای حضور گردشگران است.

وی با اشاره به این نقشه‌های اجرایی طرح در شورای فنی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی به تصویب رسیده است، ادامه داد: تاکنون برای دو فاز از این طرح مطالعات انجام شده است که در فاز نخست ساختمان‌های به نشر و شالچی طرح مرمت جداره بیرونی آن‌ها تهیه و در شورای فنی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی تصویب شده است.

مکرمی‌فر افزود: اجرای طرح مرمت و بازپیرایی این دو بنا در مرحله انتخاب پیمانکار است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: برای فاز دوم، طرح مرمت جدارهای بیرونی ساختمان‌های جعفری، مهدویان و امیدفر تهیه و در شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی نیز تصویب شده است، اجرای این فاز در مرحله برآورد هزینه اجرا و مقدمات انتخاب پیمانکار است.

وی درباره محله ارگ اظهار کرد: ارگ یکی از محله‌های قدیمی مشهد بوده است که نمودی از تغییرات شهرسازی و ورود ایران به مدرنیته را در این خیابان می‌تواند دید.

مکرمی‌فر افزود: خیابان ارگ که بخشی از محله ارگ است، که همواره شاهد وقایع اجتماعی، فرهنگی و تاریخی بوده است، در این محور آثار تاریخی از سینماها، مراکز تفریحی، اقامتی، مراکز اقتصادی و حکومتی دوره‌های گذشته قرار دارد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی درباره دلیل انتخاب این محور برای بازآفرینی بیان کرد: از معدود خیابان‌هایی است که هنوز المان‌های معماری شاخص از جمله خانه ملک، هتل تاریخی پارس، ساختمان قدیمی بانک ملی، ساختمان تئاتر تاریخی هلال احمر، کلیسای ده دی و ساختمان دارائی هنوز وجود دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.