×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش مشهدفرهنگ و به نقل از آستان نیوز، تولیت آستان قدس رضوی «سید حسن نصرالله» را یک قهرمان بزرگ و تأثیرگذار خواند و رمز موفقیت او را سربازی ولی و حرکت در چهارچوب ولایت دانست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی با بیان اینکه خادمی حضرت رضا(ع) آرزوی بسیاری از علمای بزرگ اسلام است، تصریح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانیافتخارات فراوانی داشت؛ اما سرآمد این افتخارات، خادمی حضرت رضا(ع) بود.

وی با بیان اینکه خادمی حضرت رضا(ع) تنها حضور در آستان قدس و خدمت در حرم مطهر نیست، ابراز کرد: وظیفه و شأن خادمی حضرت رضا(ع) به گستردگی تمام عالم است، همان‌گونه که حضرت رضا(ع) و حضرات معصومین(ع) به محدوده زمانی و مکانی خاصی محدودیت نداشتند؛ رسالت این حضرات به یک امر و یا جغرافیای خاصی محدود نبود، لذا پرورش‌یافتگان مکتب اهل‌بیت(ع) نیز باید همین‌گونه باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی، شهید سلیمانی را نمونه‌ای از خادم راستین امام علی بن موسی‌الرضا(ع) معرفی و ابراز کرد: خدمت در حرم مطهر رضوی بخشی و جلوه‌ای از خادمی حضرت رضا(ع) بوده، دایره خدمت رضوی بسیار گسترده است، شهید سلیمانی در عرصه‌های مختلف دفاع از اسلام و کمک به مردم و نیازمندان، از میدان مبارزه با داعش و ستمگران تا عرصه حضور در سیل و زلزله برای دستگیری از حادثه دیدگان حضور داشت.

وی با اشاره به اینکه جایگاه نظامی شهید سلیمانی نباید مانع توجه به ابعاد مختلف شخصیت ایشان شود، بیان کرد: شهید سلیمانی نماد و مکتب مبارزه با استکبار، صهیونیسم و ظالمان است، نام شهید سلیمانی برای هر مظلومی در عالم از مسلمان تا غیرمسلمان روزنه‌ای از امید است.