×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش مشهدفرهنگ، رمضان، ماه وفور فیض و کرامات کبریایی به سالروز ولادت باسعادت دومینآفتاب سپهر امامت و ولایت رسیده است تا بار دیگر این بارگاه آسمانی به همت خادمان پرتلاش معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی سراسر از نور و شعف شود.

در این راستا، سه کتیبه بزرگ سبزرنگ بر بالای ایوان صحن‌های انقلاب اسلامی، آزادی و مسجد گوهرشاد نصب شده که عبارت‌هایی همچون «یا امام حسن (ع)» و «یا حسن بن علی (ع)» به مناسبت این میلاد خجسته بر روی آن‌ها نقش بسته است.

این بارگاه نور و نعمت به ویژه دور تا دور صحن امام حسن مجتبی (ع) به کتیبه‌های پارچه‌ای عمودی سبزرنگ با عبارت «عیدتان مبارک» نیز مزین شده تا دل‌های محبان خاندان عصمت و طهارت (ع) که برای عرض تبریک این عید خجسته به ساحت حضرت رضا (ع) به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند، مملو از شور و نشاط معنوی شود.

همچنین صحن و سرای رضوی با نورآرایی ویژه به استقبال میلاد کریم اهل بیت (ع) رفته است به طوری که ریسه‌های رنگی، لوستر‌های بزرگ و… در گوشه و کنار این حریم قدسی روشنایی‌بخش وجود زائران و مجاوران است. در این میان، صحن امام حسن مجتبی (ع) به صورت ویژه چراغانی شده است.

معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی هم  به مناسبت فرارسیدن سالروز میلاد با سعادت دومین پیشوای شیعیان حضرت امام حسن مجتبی(ع)، ویژه برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و ادبی مختلفی را برای زائران و مجاوران حرم مطهر امام رضا(ع) تدارک دیده است.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی گفت: همزمان با شب ولادت با برکت امام حسن مجتبی (ع) مصادف با شنبه ۲۷ فروردین ماه مراسم جشن شب میلاد سبط نبی اکرم (ص) با حضور زائران و مجاوران از ساعت ۲۰ و ۲۰ دقیقه با قرائت زیارت امام حسن (ع) توسط مهدی نیکبخت از مداحان حرم مطهر رضوی در رواق امام خمینی (ره) در حال برگزاری است .
حجت الاسلام و المسلمین حسین شریعتی‌نژاد افزود: در این محفل معنوی حجت الاسلام والمسلمین قرائتی به ایراد سخنرانی می‌پردازد و مدیحه‌سرایی، اجرای گروه گلدسته‌های حرم، دکلمه خوانی و … از دیگر آیتم‌های این برنامه است.
وی گفت: همچنین ویژه برنامه «شب شعر میلاد کریم اهل‌بیت (ع)» با حضور شاعران برجسته کشور از جمله محمد جواد غفور زاده (شفق)، محمد کاظم کاظمی، حجت الاسلام سید روح الله مؤید و … از ساعت ۱۷ در صحن امام حسن مجتبی (ع) حرم مطهر برگزار می‌شود و شاعران آئینی در این مراسم اشعار خود را در وصف کرامت این امام همام قرائت می‌کنند.
معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: مراسم جشن شام میلاد امام حسن مجتبی (ع) نیز یکشنبه ۲۸ فروردین ماه ساعت ۲۱ با قرائت دعای افتتاح توسط جواد مشکی باف آغاز می‌شود و با برپایی جلسه درس‌هایی از قرآن با حضور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی ادامه پیدا می‌کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.