×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش مشهدفرهنگ،به نقل از ستاد خبری جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت آفتاب و زاگرس، حمید کیانیان اظهار کرد: کار فرهنگی و هنری همیشه تأثیر خودش را بر جامعه دارد، جشنواره‌های تئاتر سبب می‌شود مردم با توانمندی هنرمندان در ارتباط باشند.

وی بیان کرد: برگزاری جشنواره معلولین کار بسیار پسندیده و خوبی است، ولی از شرکت کردن هنرمندان معلول در جشنواره‌های دیگر جلوگیری می‌کند.

این بازیگر و کارگردان تئاتر افزود: برگزاری جشنواره معلولین سبب می ‌شود که افراد هنرمند با همدیگر آشنا شوند، از استعدادهای یکدیگر درس بگیرند و متوجه آن شوند که با معلولیت‌های کمتر یا بیشتر چگونه می‌توان اجراهای مختلفی را انجام داد و از تجربیات هم دیگر استفاده کنند.

کیانیان گفت: محدودیت افراد معلول‌بسیار فراوان است و در هیچ جای کشور امکانات مناسب‌سازی شده ندارند، ولی محدودیت اصلی، افکار جامعه ما است که در حال جداسازی افراد معلول از افراد جامعه عادی است.

وی ادامه داد: معلولین باید در بین افراد عادی جامعه حضور پیدا کنند و نباید مکان‌هایی جدا از افراد عادی برای این  قشر از مردم تعبیه شود.

این بازیگر و کارگردان تئاتر بیان کرد: برگزاری جشنواره به صورت آنلاین سبب می‌شود که افراد هنرمند بیشتر دیده شوند و کار هنری خودشان را انجام دهند، ولی باید راهکاری برای دیده شدن بیشتر این گونه جشنواره‌ها انجام داد.

منبع خبر : فارس