×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش مشهدفرهنگ،محمدرضا محمدی در بازدید از محل برگزاری این مسابقه افزود: این رویداد در دو بخش چادر اربعین و مانتو عبایی برگزار شد. در قالب گروه های ۲ و۳  نفری شامل طراح، الگوساز و دوزنده. تعداد ۶ گروه با نامهای گروه آرامش، دختران آفتاب، پوشش برتر، ملیک، آذین دخت و حجاب شرقی شرکت کردند و در مجموع ۸ اثر تولید شد.

وی ادامه داد: دبیرخانه کارگروه ساماندهی مد و لباس استان با مشارکت و همکاری کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و آموزشگاه آزاد طراحی پارچه و لباس پارسا، مسابقه زنده ایده تا اجرا را برگزار کرد.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: هدف از برگزاری این رویداد، معرفی ظرفیت های طراحی استان و تولید محصولات عفاف و حجاب، افزایش و توسعه خلاقیت و نواوری و توسعه در مد و لباس اسلامی و ایرانی است. دبیرخانه کارگروه در راستای جایگزین نمودن پوشش اسلامی ایرانی به جای پوشش نامتعارف و تحقق منویات مقام معظم رهبری در دست یابی به سبک زندگی ایرانی و اسلامی این مسابقه را در محل اموزشگاه ازاد پارسا و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار کرد.
محمدی در خصوص روند برگزاری این مسابقه گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، برگزاری این مسابقه در مرحله اول به استانها تفویض شد. در مراحل مسابقه با نظارت کارگروه از طراحی تا دوخت فیلم برداری شده است. فیلم مسابقه به همراه آثار تولید شده برای کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور جهت داوری ارسال و آثار برتر در هر بخش در صفحه مجازی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور منتشر خواهد شد. به برندگان این مسابقه ضمن اهدا لوح سپاس، جوایز نقدی از سوی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور اهدا می شود.
وی با بیان این که تولید و انتشار پوستر، کلیپ با موضوع عفاف و حجاب از دیگر اقدامات انجام شده بود اظهار داشت: در حاشیه برگزاری مسابقه زنده ایده تا اجرا از مدیر اموزشگاه ازاد طراحی پارچه و لباس پارسا و همچنین از مسئول دبیرخانه کارگروه ساماندهی مد و لباس استان به عنوان مروجین فرهنگ عفاف و حجاب تقدیر بعمل آمد.