×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حسین حسامی

یادداشت /

حسین حسامی دکترای مدیریت

کشور ما همچنان در دوره های مختلف ، دچار چالش‌های مدیریتی بوده است واز طرفی  مبحث تخصص گرایی دارای کارکرد اساسی در حوزه مدیریت به شمار می آید.

استفاده از ظرفیت منابع انسانی متخصص درهر سازمانی می تواند چالش هارا مرتفع سازد . و حال آنکه در ابر سازمانی همچون شهرداری مشهد ،با وجود منابع انسانی کارآمد و دارای ، توانمندی های علمی ، فنی و تجربی در حوزه مدیریت شهری می تواند  تنها راه دستیابی به بهره وری پایدار در حوزه مدیریت شهری به حساب آید .

تخصص محوری و توجه به  بهره مندی از  افراد شایسته در تصمیم سازی آن هم در حوزه شهری ،  قطعاً اثر بخش و هوشمندانه است . و می‌تواند در دستیابی به بهره وری پایدار و رشد وضعیت اقتصادی شهر بیشترین سهم را به خود اختصاص دهد .

آنچه چشم انداز مدیریت شهری را محقق می‌کند استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌های پیش‌رو و قابلیت‌های موجود علمی فنی و تجربی است که موجب رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز شهر مقدس مشهد خواهد بود .

تعیین اهداف درست و منطقی و همچنین  برنامه ریزی برای استفاده بهینه از تمامی منابع در دسترس به ویژه ظرفیت سرمایه های انسانی  متخصص وکارآمد درکنار ایجاد بستر سازمانی مناسب برای رشد و توسعه این سرمایه ها امری است که باید مد نظر مدیران کلان شهر مشهد باشد .

و اگر قرار باشد به صراحت به ضعف های بزرگ اداره امور اجرایی شهر اشاره کنیم ناچار باید ضعف کهنه و مشهود ” خطای انتخاب  ” یا ناآگاهی ، نسبت به غلط گزینی سرمایه های انسانی توسط  تصمیم سازان و مدیران را در حوزه مدیریت شهری با فوریت و وزن بیشتری به عنوان مبحث نخست لحاظ کنیم .

بی‌توجهی به تخصص گرایی و شایسته گزینی ، یعنی عدم آگاهی از رسالت ، آرمان‌ها و اهداف سازمان ودرحقیقت  چشم‌پوشی آشکار از اصل تعهد حرفه ای در انتخاب است. که نتیجه آن در بسیاری از مقوله ها ،  هزینه های بالا و  عدم بهره‌وری موثر خواهد بود .

اختصاصی پایگاه خبری اطلاع رسانی #مشهدفرهنگ

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.