×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش مشهدفرهنگ، دکتر محمدعلی زلفی گل در حاشیه جلسه با روسای دانشگاه‌های خراسان رضوی، با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه در حوزه علم، فناوری و نوآوری در خراسان رضوی تصریح کرد: از روسای دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری خواسته ایم که برای چند اولویت اصلی برنامه ریزی کنند.

زلفی گل ادامه داد: تحقق مرجعیت علمی و دیپلماسی علمی، آموزش و پژوهش هدفمند، نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری، شاگرد پروری و نوآور پروری و فناور پروری و همچنین تولید ثروت از دانش، ۵ اولویت اصلی وزارت علوم در این دوره به شمار می‌رود.
وی افزود: در این راستا جلساتی با مسئولان علم و فناوری استان داشته ایم و برنامه‌ریزی خواهیم کرد که بتوانیم اولویت‌های اصلی وزارت علوم را در این دوره محقق کنیم.
زلفی گل، برنامه ریزی برای هم افزایی بین واحد‌های دانشگاهی و فناوری در استان را از جمله اهداف این جلسه عنوان کرد و گفت: بحث ما است که دانشگاه‌ها بتوانند با برنامه ریزی، از امکانات یکدیگر به منظور هم افزایی و تعامل هم افزا استفاده کنند.
وی با اشاره به برنامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص حمایت از دانشگاه‌های فنی گفت: خوشبختانه آموزشکده‌های فنی جزء اولویت‌های برنامه توسعه ششم بوده اند و در برنامه توسعه هفتم نیز حتماً توجه ویژه‌ای به آموزش‌های مهارتی خواهد شد.
زلفی گل ادامه داد: یکی از بستر‌های سخت افزاری و نرم افزاری و مغز افزاری موجود برای توسعه آموزش‌های مهارت محور، دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و علمی و کاربردی است که سعی می‌کنیم ظرفیت آن‌ها را توسعه دهیم تا بتوانیم منابع انسانی دست به آچار و فنی را برای صنایع مختلف و خدمات رسانی، آموزش و تحویل جامعه دهیم.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه راهکار‌های ویژه‌ای در قوانین و نهاد‌های اجرایی برنامه حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان دیده شده است، گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی، تسهیلات ویژه‌ای را به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص می‌دهد.
زلفی گل ادامه داد: در هر استان صندوق‌های پژوهش و فناوری وجود دارد که آن‌ها هم به شرکت‌های دانش بنیان، هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش پایه خدمات دهی می‌کنند.
وی افزود: اخیراً نیز مجوز صندوق عالی علوم، تحقیقات و فناوری صادر شده و در قانون بودجه آمده است؛ لذا از ظرفیت آن هم برای حمایت از زایش و رویش شرکت‌های دانش بنیان بهره خواهیم برد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره ظرفیت‌های علمی و فناوری خراسان رضوی هم گفت: در همه استان‌ها به ویژه خراسان رضوی، دانشگاه‌های مطرحی وجود دارد و در این استان هم دانشگاه فردوسی مشهد، پارک علم و فناوری، آموزشکده‌های فنی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد و واحد‌های دانشگاهی با قدرت و قوت خاص خود در حال انجام فعالیت هستند و خوشبختانه آموزش حضوری نیز در دانشگاه‌ها دایره شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.