×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش مشهدفرهنگ، مدیر نگهداری و بهره‌برداری ساختمان سازمان فنی و نگهداری حرم رضوی گفت: به همت سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی، طرح‌های نصب آسانسور در بست شیخ بهایی و پله‌برقی ورودی رواق دارالحجه به سمت رواق دارالولایه در دست ساخت است.

محمد بیات درباره جزئیات اجرای این دو طرح گفت: آسانسور بست شیخ طوسی با ظرفیت ۱۸ نفر مقابل ورودی کتابخانه مرکزی در حال احداث است که امکان دسترسی از بست شیخ طوسی به رواق دارالحجه و بالعکس را تسهیل می‌کند.

وی هدف از اجرای این طرح را دسترسی آسان‌تر افراد سالمند و معلول به رواق دارالحجه عنوان کرد و افزود: این پروژه طبق پیش‌بینی انجام شده در تیر امسال به اتمام خواهد رسید.

مدیر نگهداری ساختمان سازمان فنی و نگهداری حرم رضوی همچنین درباره ضرورت اجرای طرح احداث پله‌برقی در مسیر رواق دارالحجه به رواق دارالولایه حرم مطهر رضوی نیز گفت: این طرح تردد زائران به رواق دارالحجه به ویژه هنگام خروج در ساعات پیک جمعیت را تسهیل می‌کند؛ به همین علت دو دستگاه پله برقی در کنار راه پله سنگی طراحی شده که امکان دسترسی بیشتر از رواق دارالولایه به رواق دارالحجه از طریق کفشداری شماره ۱۷ واقع در صحن جمهوری را میسر می‌کند.

به گفته بیات عملیات ساخت این طرح از فروردین امسال آغاز شده است و طبق برآورد‌های انجام شده تا شهریور امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.