×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 23 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سيد رحمان ميرزائيان

سید رحمان میرزائیان / دانشجوی دکترای مدیریت

اتفاقات و تجربیات چند دوره گذشته شوراهای مختلف نشان می دهد که به جای اینکه دنبال کسانی باشیم که نیاز به یکسری ویژگی های رفتاری خاص باشند باید به دنبال کسانی باشیم که یکسری صفات و ویژگی های نامطلوب را نداشته باشند .

لذا این چند سطر  برگرفته از تجربیات  وسوابق ۵ دوره شورای شهر است امیدوارم که دوستان کمی دراین موارد تفکر داشته باشند .

  • من به کسانی که قبل از تصویب یک پروژه شهری ، باتوجه به اطلاعی که از قبل دارند ، زمین های اطراف پروژه را بخرند یا به پسر خاله و دخترخاله بگویند بخرید تا با شروع پروژه چندین برابر بفروشند رای نمیدهم . چون این هم فساد است و عین کثیفی و خباثت و نجاست است .
  • من به کسانی که برای ایجاد تفرقه بین پرسنل شهرداری ، کارشناسان و مدیران شهرداری را بدون ارزیابی و صرفا نگاه سیاسی ، خوب و بد کنند رای نمی دهم . چون این خود نوعی فساد است و نوعی تضیع بیت المال .
  • من به افرادی که تا دیروز کنار این جناح سیاسی بودند ، در یک دوره کنار جناح دیگر و حالا جناح دیگر رای نمیدهم چون مطمئنم این ها نماینده پول و ثروت خواهند بود نه نماینده شهروندان مشهد و مجاورین امام رئوف .
  • من به کسانی که چشم بسته مطیع اوامر مدیران خود بودند و تخصص خود را به خاطر خوشایند دیگران زیر پا گذاشتند و کارهایی که به صلاح مردم نبود را کردند تا میزشان را در یک دوره مدیریت شهری حفظ کنند و حالا دست به دامان پرسنل شهرداری شده اند تا رای بگیرند و وارد شورا شوند رای نمی دهم چون مطمئنم در مقاطع دیگر هم همین تخصص را فدا خواهند کرد .
  • من به کسانی که تا دیروز جواب سلامی به افرادی که  طیف و نظر سیاسی مخالف شورای مستقر داشتند نمیدادند و حالا خود مدعی حمایت از شهر و پرسنل شهرداری شده اند و سودای صندلی شورای شهر را دارند، رای نمی دهم .
  •  
  • من به کسانی که پروژه دست چندم شهری را به جای پروژه اولویت دار و مورد نیاز شهر جا بزنند و با تبلیغات فراوان آنرا در دامان شهر و شهروندان بگذارند ، رای نمی دهم چون این هم حیف و میل بیت المال است و تضییع حقوق عامه مردم .
  • من به کسانی که وارد شورا شوند و منابع مالی شهرداری را فقط به خاطر عزیز شدن در چشم صاحبان قدرت هبه کنند و نیازهای شهر و شهرداری را در نظر نگیرند رای نمیدهم البته این جمله مانع هبه در جایی که لازم است نیست .
  • من به کسانی که منابع مالی شهرداری را ثروت شخصی خود بدانند و بدون نظر کارشناسی ، منابع مالی را در بی هدف هزینه کنند رای نمی دهم . چون این هم حیف و میل بیت المال است
  • من به کسانی که متخصص رشته ای هستند اما به خود اجازه می دهند در هر رشته ای اظهار فضل کنند و نظر کارشناسی بدهند رای نمیدهم .این افراد ، پر روهایی هستند که هم مرزهای رشته های مختلف را جابه جا کرده اند و هم مرزهای پررویی را . تازه جدیدا دیده ام که پا را فراتر گذاشته و در زمینه ای که تخصصی ندارند پروژه اجرایی هم می نویسند .
  • من به کسانی که اصلا شهر و شهرداری را نمیشناسند و هیچ اطلاعی از شهر ندارند و فقط چند سالی طول میکشد که از شهرداری اطلاعات و اگاهی به دست اورند رای نمیدهم چون این چند سال فرصت سوزی است که دیگر تکرار نخواهد شد . ای کاش ازمونی از اطلاعات شهرداری از همه کاندیداها  گرفته شود .
  • من به کسانی که به صرف داشتن طرفدارانی و بدون اگاهی وارد عرصه انتخابات شده اند رای نمیدهم چون مطمئنم تا اخر وام دار همین عده خواهند بود .
  • من به کسانی که وارد شورا شوند و  شهرداری را انتخاب کنند که منعفل باشد و نداد واقعیت های شهر چیست و فقط هرکاری که میزش را حفظ کند انجام دهد رای نمیدهم .
  • من به کسانی که به این امید وارد شورا می شوند که قوم و خویش و اعضای ستاد خود را وارد شهرداری کنند رای نمیدهم چون نوعی فساد است و تضییع حقوق بیت المال .
  • من به کسانی که نمیدانند برای چه امده اند و امدنشان در شورا بهر چیست و فقط امده اند که باشند تا لیستی پر شود ، رای نمیدهم . اخر تعجب میکنم وقتی به اعضای شورای شهر حقوق پرداخت نمی شود و انچه جبران مالی است فقط حق الجلسه است پس چرا وارد شورا می شوند ؟
  • من به کسانی که با عنوان رضایت خدا و خدمت به خلق وارد شوراهای گذشته شده اند و بعد چیزی جز خدمت به اطرافیان خود از انها ندیده ایم رای نمیدهم . چون این نهایت دورویی است .
  • من به کسانی که می ایند تا پول و ثروت را برای خود و اطرافیانشان در چهار سال جمع کنند و انرا بر خواسته ها و نیازهای شهر ترجیح می دهند رای نمی دهم .
  • من به کسانی که انجام وظایف نمایندگی خود را منتی برسر مردم که صاحبان اصلی شهر هستند بگذارند رای نمیدهم چون هدف اصلی خدمت است برای مردم چه شهروند و چه زائر و کسی که عضو شورا میشود فقط خادم مردم هستند  و بس .
  • من به کسانی که شهر فروشی کرده اند و یا خواهند کرد تا پروژه های دست چندم را انجام دهند رای نمیدهم .
  • من به کسانی که با ورودشان به شورا ، پیمانکاران را خودی و بیگانه کنند و پروژه ها را با عدد و رقم به پیمانکاران خودی بدهند رای نمیدهم .
  • من به کسانی که صندلی شورا را برای رسیدن به پست های دیگردر سایر ارگان ها و نهاد ها … وسیله قرار دهند قطعا رای نمیدهم چون این افراد برای خدمت نیامده اند بلکه امده اند بقیه زندگی خودرا تضمین کنند .

انچه گذشت،  اتفاقات ۲۰ سال گذشته شهرداری بود و به یک دوره یا دوره های شورا برنمیگردد که هرکدام نمونه هایی عینی درپیش چشم پرسنل شهرداری دارد. کافی است این جملات را در مقابل انها قراردهید هرکدام نمونه هایی عنوان خواهند کرد .

والبته نباید از بزرگوارانی که در شورا امدند وهدف خود را خدمت گذاشتند و چیزی جز خدمت را سرلوحه کار خود قرارندادند گذشت و قطعا در بین افرادی هم که جدیدا خواد امد از اینگونه افراد خواهد بود .

امید که در ششمین دوره شورای شهر ، اتفاقات خوبی که سبب رسیدن به شهری پایدار ، هوشمند و در خدمت شهروندان و زائرین امام مهربانی ها باشد شکل گرفته و با نگاه به نسل اینده شهر ساخته شود .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.