×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 22 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش مشهدفرهنگ، عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی درباره برگزاری این جشنواره گفت: پیشنهاد برگزاری جایزه ملی شعر قرآنی حدود یک سال قبل ارائه شد و آیین‌نامه‌ای هم برای این کار نگارش شد و مقرر شد اجرای کار را مؤسسه شهرستان ادب انجام دهد.

برگزاری جشنواره با همکاری شهرستان ادب

وی شعر را یکی از اساسی‌ترین عناصر فرهنگی ملت‌ها دانست و گفت: آثاری که از زبان و قلم شاعران تراویده می‌شود در حقیقت مایه‌های مهم فرهنگی دارد به ویژه اینکه از آبشخور زلال معارف و آموزه‌های قرآنیسرچشمه بگیرد.

فقهی‌زاده ادامه داد: قرآن خودش یک شاهکار هنری و ادبی است و البته این یکی از وجوه اعجاز قرآن است، همچنین جایزه شعر قرآنی حافظ نام دارد و این انتخاب نام به دلیل است که خواجه شمس‌الدین محمد یکی از نمادهای برجسته هنری و معرفتی در پیوند با معارف دینی و قرآنی در ایران اطلاق می‌شود و لقب حافظ به وی از این رو است که او حافظ قرآن و حدیث است.

هدف جشنواره این است که شعر در خدمت قرآن قرار گیرد

وی به خدمت درآوردن شعر برای قرآن را یکی از اهداف جشنواره برشمرد و گفت: در طراحی جایزه ملی شعر قرآنی قصد داشتیم نسل جدید شعر را در خدمت قرآن ببینند و در حوزه عمل و سبک زندگی آیات الهی را به کار بگیرند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ویژگی‌های شعر متعهد گفت: شعر متعهد در طول تاریخ نزد همه اقوام و مذاهب عقیده‌ساز بوده و ائمه هم به شاعران متعهد هدیه می‌دادند، شعر اگر متعهد باشد ثمرات زیادی دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.