×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 23 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سید امین مقدم حسینی – روزانه بیش از ده ها پروژه و خدمت توسط شهرداری اجرا و ارائه می گردد. فعالیت های مالی از معدود فعالیت هایی است که قبل از انجام هر پروژه و خدمت آغاز و تا بعد از اتمام آن ادامه دارد.

به جرات می توان گفت در مجموعه شهرداری مشهد در ستاد، ۱۳منطقه و ۲۰ شرکت و سازمان وابسته حداقل روزانه بیش از ۲۰۰ عدد چک جهت واریز روانه بانک ها می گردد. صدور سند مالی بهمراه چک، انتقال آن به مدیران مربوطه جهت بررسی و تائید، امضا نمودن چک توسط نفر اول، انتقال کارتابل اسناد مالی به معاون  مالی شهرداری و یا مدیرمنطقه و مدیرعامل سازمان جهت امضا دوم و نهائی چک ها، انتقال کارتابل به اداره صادر کننده، انتقال فقط چک ها بهمراه فایل مبالغ و شماره حساب ها به بانک، دریافت سند واریزی از بانک و در نهایت مغایرت گیری حساب ها ، فرآیندی طولانی است که  روزانه در هر اداره مالی ستاد، مناطق و سازمان ها در حال حاضر انجام می شود.

با توجه به تعداد بالای مراودات مالی در شهرداری، در کنار انضباط و شفافیت ، “تسریع” در انجام امو مالی از اولویت و اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که علاوه بر افزایش رضایت ذی نفعان افزایش کارآمدی سیستم مالی را نیز بهمراه خواهد داشت.

در سیستم های جدید بانکی کشور(از جمله بانک شهر)  امکان صدور الکترونیک چک ها فراهم شده است. در این سیستم با حذف چک های کاغذی تمامی مراحل از صدورچک تا مغایرت گیری حساب ها به بیش از ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده و همچنین شهرداری بدون وابستگی به زمان کاری بانک ها می تواند هر ساعت از شبانه روز و در تمامی ایام سال اقدام به واریز مطالبات ذی نفعان نماید. حذف چک، حذف رفت و آمد های منابع انسانی به بانک، حذف کارمزد های بانکی برای واریز های شبا، دریافت گزارش واریزی بلافاصله بعد از واریز، از مهم ترین فواید استفاده از این امکان بانکی کشور می باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.