×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

علی‌اصغر نخعی راد رییس کمیسیون اقتصادی شورای چهارم شهر مشهد  درمصاحبه اختصاصی با پایگاه خبری مشهد فرهنگ به بیان نقاط ضعف و قوت ادوار شواری شهر پرداخت .

اظهار کرد: هر شورایی برای اداره شهر نباید فقط کاری انجام دهد که در چشم مردم است بلکه باید کارهای زیربنایی و ساختاری نیز انجام دهد.

وی تصریح کرد: شورای شهر باید سعی کند تمام امور را به نحو احسنت انجام دهد نه اینکه از امور مهمتری که مردم در جریان آن قرار ندارند غفلت کند، این نقطه ضعف است.

عصو شورای چهارم شهر مشهد در خصوص نقاط قوت و ضعف شوراهای گذشته گفت: در رابطه با شورای اول و دوم چون ابتدای کار بود صحبتی نمی شود اما شورای سوم در زمان آقای پژمان به مبلمان شهری توجه بیشتری شد و تمام هزینه شهرداری را صرف ظاهر شهر کردند. علاوه بر آن از طرح‌هایی که می‌توانستند یک دوم بودجه‌ آن را از دولت بگیرند غفلت کردند. بویژه در مورد خط ۲ قطار شهری که در مدت ۵ سال باید خط ۲ افتتاح می شد اما متاسفانه شورای شهر و شهرداری اهمیت نمی دادند، از بودجه کشوری غفلت کردند و تنها به دنبال مبلمان شهری بودند. میدانهای شهر مثل میدان سعدی و … تخریب کرده بود و ترافیک سنگینی ایجاد شده بود.

نخعی راد افزود: زمانی شورای چهارم امور را در دست گرفت، دیدیم که بیش از دو سال بود که از تخریب میدان سعدی گذشته بود، ترافیک سنگینی ایجاد شده بود و قطعا باید مسیر مربوطه کامل می‌شد اما فقط ۴ درصد پیشرفت داشت و کل خط ۲ قطارشهری بعد از ۵ سال بیش از ۷۰ درصد پیشرفت ریالی و تنها ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشت. متاسفانه شهرداری در عمل به جای اینکه زیر زمین کار کند که به چشم مردم نمی آید به ظاهر شهر رسیده بود . گل و گیاه کاشته بود و ظاهر شهر آراسته کرده بود. تمام بودجه را در المانهای شهری هزینه کرده بودند و مردم فکر می‌کردند که در شهر کاری انجام می شود .

وی بیان کرد: شورای چهارم با این ترتیب آمد و سالانه هزار میلیارد تومن هزینه کرد تا توانست خط ۲ قطار شهری را کامل کند و فاز دوم خط یک انجام شود . آن زمان هر پل هوایی داخل شهر که ایجاد می شد ۲۰ میلیارد تومن هزینه داشت یعنی برای هر سالی شهرداری می توانست ۵۰ تا پل جلوی چشم مردم بزند به جای اینکه زیر زمان کار کند. حالا شورا و شهرداری که این هزینه سنگین را زیر زمین انجام دادند و خدمتی بزرگ به شهر و مردم کردند، این به چشم مردم و متاسفانه برخی نخبگان هم نیامد و شورای شهری که غفلت کرده و گذاشت هزینه پروژه چند برابر شود شهرداری و شورای موفق اعلام شدند.

نخعی راد ادامه داد: در شورای جدید هم متاسفانه این اتفاق افتاده است. خط سه قطار شهری باید ظرف سه سال کامل میشد یعنی در سال ۹۴ و یک سال هم زمان لازم داشت برای تجهیزات، یعنی در سال ۱۳۹۹ خط سه قطار شهری باید کامل می شد وعده داده‌اند که این خط بعد از دوره یعنی در سال ۱۴۰۰ افتتاح خواهد شد اما خلاف واقع است و این غیر ممکن است. یقین بدانید که اینها هم همان مشکلاتی که شورای سوم داشت، همین مشکلات را دارند
کارهای زیربنایی نکردند و آمدند در ظاهر شهر کار کردند که چشم مردم را با یک پل، با یک نما سازی و ظاهر سازی گرم کنند اما آن کاری که مصلحت شهر و مردم هست فقط به دلیل آنکه جلوی چشم‌شان نیست انجام ندادند و الان هر گروهی که بخواهد بیاید و این خط ۳ قطار شهری را کامل کند ۳ برابر زمانی که به موقع باید کامل می‌شد، باید از جیب مردم هزینه کنند و این متاسفانه ضعف عمده شورای سوم و پنجم است

وی اظهار امیداوری کرد: امیدوارم شورای بعدی شورایی باشد که برای مصلحت مردم و به نفع مردم کار کند و فقط به فکر اینکه به چشم مردم بیاید و برای رای گرفتن از مردم ظاهرکاری بکند نباشد.

اختصاصی پایگاه خبری اطلاع رسانی مشهد فرهنگ

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.